Na vier jaar hebben de ANWB en salesmanager Hans Germeraad in goed overleg besloten uit elkaar te gaan. De aanleiding is een verschil van inzicht over de in de toekomst te voeren strategie van ANWB Media.
Germeraad zegt dat uitgeverijen zich moeten voorbereiden op de toekomst en zich voortdurend de vraag moeten stellen hoe ze om moeten gaan met de veranderingen. 'De mogelijkheden die ANWB Media heeft, zijn groot. Met vier miljoen leden en meer dan 80 winkels kun je nu eenmaal andere concepten uitrollen dan andere uitgevers.' Het verschil van inzicht - Germeraad wil er inhoudelijk niet op ingaan - lag op het commerciële vlak. Germeraad: 'Mijn visie was misschien iets commerciëler.'
Germeraad zegt met een goed gevoel weg te gaan. 'Ik heb er vier jaar met veel plezier gewerkt. De afdeling die ik mocht leiden is een goed geöliede machine geworden. We hebben niet alleen alle targets gehaald, maar ook steeds groei gerealiseerd ten opzichte van het jaar ervoor. Dat doen niet veel uitgeverijen na, in deze barre tijden.'
De ANWB heeft dinsdag een bericht doen uitgaan naar relaties aangaande het vertrek van Germeraad. Harm van Veldhuizen, directeur ANWB Media, zegt: 'De afgelopen jaren heeft Hans met veel enthousiasme en inzet een solide salesafdeling opgebouwd, die ondanks de woelige tijden in staat was om de omzet in print en online jaarlijks te laten groeien. Wij zijn hem daarvoor zeer erkentelijk en vinden het bijzonder jammer dat onze wegen scheiden. We wensen Hans al het goede voor de toekomst.
Gerard van den Dool zal in samenwerking met Saskia Bax en Sander Disma de taken van Hans overnemen. Ik heb er alle vertrouwen in dat zij de relatie met u op een prettige manier zullen continueren.'