Volgens Marielle Scholten van TWBA\Neboko, is er helemaal geen PR ingezet om deze campagne te laten vliegen. "We geloofden sterk in dit concept en dat blijkt terecht. Er ontstaat een sneeuwbaleffect op social media. De eerste Zomerhit-commercial is een grote hit. We wilden graag ringtones laten maken van de nummers, maar helaas kwamen we niet uit de onderhandelingen met de oorspronkelijke makers van de nummers. Grappig genoeg is er zoveel vraag naar het nummer en naar ringtones, dat mensen deze zelf ontwikkelen."
Zo maakte een fanatieke fan een loop van de zingende Harry, die inmiddels al bijna 120.000 keer bekeken is. En werd er een Hamburgers met korting Hyve opgericht. Ook de URL hamburgersmetkorting.nl werd snel geclaimd, al gebeurt hier niet bijzonder veel. Het nummer werd bovendien aangevraagd in de Coen en Sander show, die zelf ook groot Hamburgers met korting fan zijn, en er zijn zelfs straatmuzikanten gespot die de Hamburgerhit aan hun repertoire hebben toegevoegd. En natuurlijk was de songtekst al trending op Twitter, waar ook gespeculeerd wordt over volgende zomerhits.
Scholten wil niet zeggen hoeveel commercials er nog volgen, maar: "Er komen zeker meer." Hieronder vind je in ieder geval de primeur van de tweede commercial, die vanaf zondag on air gaat. Deze week zingt Harry over pasta met korting, op de maat van La Bamba. "Lalalalala pasta!" Waarschijnlijk iets minder aanstekelijk dan "Wooh ohoho ooh!", maar Harry brengt het overtuigend. Alleen Albert Heijn komt weg met zoveel lulligheid, en maakt er nog een hit van ook.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!