Goed nieuws voor marketeers: bloggen werkt!

Voor diegenen onder ons die graag gebruik maken van nieuwe communcatiekanalen is er goed nieuws uit Japan: bedrijfsblogs worden het meest vertrouwd. Of voor glas-half-leeg-types: het minst gewantrouwd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

ondervroeg ruim 1000 respondenten naar hun ervaringen met het waarheidsgehalte van informatiewinning op het Internet. Ruim de helft (52.6%) bleek wel eens informatie te hebben verkregen die later onbetrouwbaar bleek. Dat lag overigens 7.7 procentpunten of wel 20% hoger dan een vergelijkbaar onderzoek door goo een jaar geleden.

De onbetrouwbare informatie werd meestal verkregen op forumsites (60% van de teleurgestelde gevallen). Blogs kwamen op plaats twee, met 46%. Met wat afstand volgden portalen en nieuwssites, beide met zo'n 20%.

Positiever werd het verhaal toen (aan alle respondenten) de vraag werd gesteld welke informatiebron men dan wel vertrouwde. Uit de bloghoek kwamen bedrijfsblogs als beste uit de bus. (Bedrijfsblog 25.9%, Blog van iemand die ik ken 21.2%, Blog van een bekendheid 19.3%, Al lang bestaand blog 18.9%, Regelmatig ge-update blog 14.0%, A-list blog 12.4%, CEO blog 5.5%, Ander 4.4%.) Tot slot antwoordde 30% van de ondervraagden geen enkel blog te vertrouwen.

Al met al hoopgevend voor diegenen die hun product met een blog willen promoten. Althans, in Japan. Kent iemand vergelijkbare resultaten uit andere landen?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie