De glossy (pdf opvraagbaar via de LNV-site ) moet op een andere manier aandacht geven aan de beleidsterreinen en werkgebieden van het Ministerie van Landbouw Natuur en Voedselkwaliteit. In plaats van de saaie traditionele media, moet er ook wel eens iets anders kunnen, aldus een woordvoerder van het ministerie. Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren denkt daar anders over. Zij vindt het ongehoord dat een tijdschrift dat het beleid en de persoon van de minister ‘verheerlijkt’, op kosten van de belastingbetaler in verkiezingstijd wordt verspreid. Ze vindt dat de glossy uit de schappen moet en dat de kosten moeten worden verhaald op het CDA.En dat is dan weer onderwerp van een spoeddebat!
Gerda Verburg is het er natuurlijk niet mee eens. Ze wijst in een artikel in de Volkskrant erop dat de voorbereidingen al kort na de zomer van 2009 begonnen, ruim voor bekend was dat er verkiezingen kwamen. ‘Een overheid moet niet alleen dingen opleggen, maar ook mensen erbij betrekken. We informeren mensen over wat LNV doet voor 16 miljoen Nederlanders en hoe mensen daar zelf invloed op kunnen hebben. Burgers snakken ernaar om serieus genomen te worden.’
Ik geef de minister en het ministerie gelijk: hoe je je beleid aan het publiek vertelt hangt sterk af van dat publiek en als je bijvoorbeeld over het thema voedselkwaliteit een special wil brengen met als insteek de persoon van de bewindsvrouw, so what? Ik ben wel benieuwd naar de effectiviteit van deze actie en vind het vreemd dat het parlement bereid is een spoeddebat over deze actie te gaan houden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!