Mediastrijd is een initiatief van Marc Arnold en Chantal Luitjes (ook de mensen achter mediaborrel ‘Medialuitjes’). De bedoeling is dat driemaal per jaar een ‘pitch’ wordt uitgeschreven door telkens wisselende uitgevers. Degene die het beste plan schrijft (op maximaal twee blaadjes), wint de door de uitgever ter beschikking gestelde mediaruimte. De initiatiefnemers benadrukken dat het niet gaat om ‘restruimte’.
Digitaal Mediabureau Ganda is de winnaar geworden van de eerste editie van de nieuwe pitchcompetitie Mediastrijd. De winnaar werd donderdagavond bekend gemaakt. Ganda, één van de 16 inzenders, won de competitie voor het concept voor adverteerder Microsoft. Andere finalisten waren M2Media (Droste) en Mediaxplain* (Frangelico).De prijs is een mediapakket op radiozender 100% NL met een brutowaarde van 50.000 euro.
De jury van Mediastrijd bestond uit Liedewij Hentenaar (managing director bij Isobar), CC Hage (eigenaar Mediaxplain*), Michiel Mol (oprichter van onder andere Lost Boys, MediaRepublic en Flogs) en Herman ten Cate (Sales Director bij 100%NL).
De volgende Mediastrijd start officieel op 1 oktober. Het medium dat voor die ronde de prijs en het mediapakket ter beschikking stelt wordt op die datum bekend gemaakt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!