Friese onenigheid over campagne culturele hoofdstad Leeuwarden

Tempo campagne ‘te laag’, Leeuwarden te dominant.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Toeristisch bureau Friesland Holland is niet blij met het tempo waarmee  de promotie voor Leeuwarden, Culturele Hoofdstad 2018 ter hand wordt genomen. Volgens de regionale promotieorganisatie komt de campagne veel te traag op gang. Het is nu zelf een campagne gestart, meldt de Leeuwarder Courant.

Jaren vooruit denken

Volgens directeur Albert Hendriks van Toeristisch bureau Friesland Holland is het ‘zomaar 2018’. De officiële promotionele uitingen zijn tot nu toe niet bijzonder wervend richting buitenlanders, stelt hij in de LC. Hij wil nu al buitenlandse scholen en busondernemingen werven. ‘Organisatoren van reizen denken jaren vooruit.’

Dag Leeuwarden

Een ander grieven is dat de nadruk te veel op Leeuwarden ligt en te weinig op de rest van de provincie. Volgens Albert Hendriks is maar één dag Leeuwarden meer dan genoeg in een meerdaagse bus-, fiets- of vaartocht door Friesland. Met een eigen campagne - inclusief promotiewagens, een meertalige reisgids en een website - wil Friesland Holland Leeuwarden 2018 nu al aan de man brengen.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie