Fouten in bedrijfspost beïnvloeden het beeld van de afzender (zeer) negatief

‘De kans dat je boodschap goed aankomt, wordt een stuk kleiner. Sterker nog, je loopt het risico dat het tegenovergestelde wordt bereikt.’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit blijkt uit onderzoek van ContactPulse en MarketResponse over big data onder 613 consumenten. Ongeveer de helft van de ondervraagden ontvangt wel eens post of e-mail van bedrijven met een fout in de aanhef of andere persoonlijke gegevens. Soms zijn dit pijnlijke zaken als post aan overleden personen, maar vaak gaat het om fouten in de naam en aanhef. Ruim de helft vindt het echter wel belangrijk om correct te worden aangesproken. Bij bijna 70 procent beïnvloeden bovenstaande fouten het beeld van de organisatie (zeer) negatief.

Met 1-0 achter

Gerben Bresser, manager contact center ContactPulse: ‘Als afzender sta je dus al met 1-0 achter voor je mailing is verzonden, als je je eigen database niet op orde hebt. Consumenten hechten er belang aan goed en vooral persoonlijk te worden aangesproken. Als je hier al de mist in gaat, is de kans dat je boodschap goed aankomt een stuk kleiner. Sterker nog, je loopt het risico dat het tegenovergestelde wordt bereikt.’

Veel moeite

Slechts de helft van de Nederlanders die post of e-mails met fouten ontvangt, geeft deze fouten door aan de afzender. 40 van deze mensen ervaart echter dat zij hier (zeer) veel moeite voor moeten doen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie