Expertisecentrum om innovaties sneller op markt te brengen

Expertisecentrum THINC is van start gegaan voor digitale business development voor techbedrijven.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het gaat een platform bieden waar kennis wordt opgedaan en gedeeld op het gebied van digitale business development. Dit moet deelnemende bedrijven in staat stellen hun innovaties sneller en succesvol naar nieuwe en bestaande markten te kunnen brengen. Tijdens een kick-off bijeenkomst gehouden bij Vanderlande Industries in Veghel waren verschillende Nederlandse techbedrijven aanwezig.

Snelheid

In een snel veranderende, door innovatie gedreven markten, met steeds kortere terugverdiencycli, is snelheid bepalend voor het succes. ‘Bedrijven die sterk zijn in innovatie in de tech-sector, moeten vandaag de dag als ze willen slagen, heel snel hun kennis, producten en diensten de wereld in krijgen. Ze moeten tegenwoordig meer investeren in hun digitale marketing en business development om succes te hebben’, aldus Marc Woesthuis, voorzitter van het platform, die uitlegt waarom het Expertisecentrum THINC is opgericht.

Digitale explosie

De tech-sector kent een uitdagende marktsituatie met een hele specifieke en kritische doelgroep, aldus Woesthuis.’ Daarnaast hebben de specialisten die in deze sector een startup of bedrijf runnen, vaak een specifieke technische achtergrond. Het ontbreekt hen aan kennis en inzicht om de juiste weg te vinden in een wereld waar een explosie plaats vindt aan nieuwe digitale technologieën die ons ter beschikking staan. De meeste tech-startups lopen tegen dezelfde problemen aan’

Lead time

Een andere veranderende dynamiek is de lead time van nieuwe producten. De lead time naar de wereldmarkt bedraagt vanuit West-Europa gemiddeld vijf tot tien jaar, terwijl dat in Zuidoost-Azië dat teruggegaan is naar drie tot vijf jaar. Dus is er een versnelling nodig en daar zijn digitale marketing- en salesmethoden bij uitstek voor geschikt. Omdat het vaak kapitaalintensieve producten betreft, moeten kleine en middelgrote bedrijven meteen de globale markt op en dat kan eigenlijk alleen langs de digitale as. Bij gevestigde grote bedrijven is de termijn om een nieuw product naar de wereldmarkt te brengen nog altijd zo’n vijf jaar en ook dat kan en moet sneller om in een dynamische wereldmarkt te overleven.

Nieuwe tools

THINC gaat een onderzoekplanning  opstellen om samen met partners zoals de Universiteiten van Twente en Eindhoven, alsmede de Saxion Hogescholen, nieuwe tools en methodieken op het gebied van Digital Business Development te kunnen ontwikkelen. Daarnaast richt het centrum zich op ondersteuning richting bedrijven die te maken hebben met een kennisbehoefte op het gebied van digitale business development. Thinc heeft enkele kennisevents en masterclasses op de planning staan op het gebied van digitale business development.

THINC werkt nauw samen met het netwerk AIMP: de association for industrial marketing professionals. De kick-off bijeenkomst was samen met AIMP georganiseerd.

Op de foto, vlnr: Arjan van Liere (Present Media), Freek van Vlerken (NXP), Marc Woesthuis (TriMM)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie