Eurizon gaat op in Mediaxplain

Media-adviesbureau Eurizon houdt op te bestaan in Nederland. Mediaxplain neemt de klanten over.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Mediaxplain meldt dat het Eurizon overneemt van Horizon Media Inc. De overname die per 1 april aanstaande moet zijn afgerond, behelst het klantenportfolio en één personeelslid. De klanten die Eurizon meldt op de Nederlandse site zijn:

AD Nieuwsmedia

VVV Terschelling
BNN
Fietsdiefstal.nl
Gore-Tex
Vesteda
Depura Lina
De Zuivelhoeve
Lavazza
Werken bij het Rijk
Domino’s Pizza
Sub-Zero & Wolf

Mediaxplain noemt in een persbericht verder nog Kettle Chips en Njoy. Of het inderdaad gaat om al deze klanten gaat is niet duidelijk. Mediaxplain maakt geen complete klantenlijst bekend.

Naast het klantenportfolio komt ook Sander Bots, managing director en strategy director bij Eurizon, over naar Mediaxplain. Hij wordt verantwoordelijk voor het Eurizon-klantenportfolio bij Mediaxplain. Hij treedt niet toe tot het management team en wordt ook geen mede-eigenaar van Mediaxplain. Door de overname verliest één Eurizon-medewerker zijn baan. (Naast Bots stond er bij Eurizon nog één fte op de loonlijst.)

&;Internationale stap&;
Mediaxplain spreekt met de overname van het klantenpakket en de komst van Bots van het zetten van ‘een internationale stap’. Gun Nieuwenhuis en C.C. Hage, de eigenaren van Mediaxplain: ‘Het is een lang voorbereide stap naar toetreding tot de internationale markt. Eurizon maakt onderdeel uit van . Bij dit netwerk van wereldwijde onafhankelijke mediabureaus sluit Mediaxplain zich door deze overname aan.’ Christiaan van Betuw van Mediaxplain legt uit: &;Klanten vragen ons wel eens of we ook mediastrategie, -planning en -inkoop voor ze kunnen doen in bijvoorbeeld België of Duitsland. Daar hadden we tot nu toe geen propositie voor. Nu wel.&;

Nieuwenhuis en Hage zeggen dat de strategische kracht van Mediaxplain met de komst van Bots wordt uitgebreid. Bots spreekt van een &;win-win&; voor huidige klanten van beide bureaus. De bundeling biedt volgens hem kansen op lokaal en internationaal niveau.

Columbus Media International
Sinds de oprichting in 2006, is het CMI-netwerk uitgegroeid tot een collectief van meer dan 40 mediabureaus die gezamenlijk ruim 60 markten bedienen en een gecumuleerde mediaomzet van 7 miljard US dollar hebben.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie