Eénbenig voetbalwonder en Iniesta in Powerade-campagne

Het motto van de 2014 FIFA World Cup campagne van Powerade is: ‘There’s power in every game’. (Wieden + Kennedy.)

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op 14 april onthult (officiële FIFA-sportdrank) de campagne voor het komend WK: ‘There’s power in every game’. De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met en behelst onder meer televisiecommercials, print- en out of home-advertenties, documentaire-achtige films en een wereldwijde digitale activatie die van echte – ‘gewone’ – spelers, helden maakt. Bijbehorende kernwoorden: zweet, hard werken en vastberadenheid.

Eén been
In de commercial van een minuut (zie hieronder) is de Spaanse voetbalheld te zien. Naast hem zien we vijf amateursporters. Eén van hen is de met één been geboren Nicolai ‘Nico’ Calabria. In een korte documentaire van twee minuten zien we zijn aangrijpende maar toch vrolijke en optimistische verhaal van zijn doorzettingsvermogen. Ook al loopt hij op krukken (héél snel), hij is wel een groot voetbaltalent.

Op het zijn filmpjes te zien over Calabria en ook over de andere amateurvoetballers die een rol hebben in de campagne.

Commercial 1 minuut:

;s Power in Every Game - Powerade 2014 FIFA World Cup Full-length Commercial

Mini-docu over Nicolai ‘Nico’ Calabria 2 minuten:

;s Story of Overcoming Disability

Credits:

Client
Jonathan Mildenhall: Senior Vice President, Integrated Marketing Content & Design Excellence
Brynn Bardacke: Global Group Creative Director
Andra London; Global Communications Manager
Rachel Holbrook: Global Director, Film Production

Wieden + Kennedy Amsterdam
Executive Creative Director: Mark Bernath & Eric Quennoy
Creative Director: Alvaro Sotomayor & Rosie Bardales
Art Director: Mike Bond
Copywriter: Bernard Hunter
Head of Broadcast Production: Erik Verheijen
Broadcast Producer: Tony Stearns, Lars Fabery de Jonge
Planner: Ben Armistead
Group Account Director: Kirk Johnson
Account Director: Courtney Trull
Accountmanager: Alex Allcott
Art Buyer: Maud Klarenbeek
Project Manager: Stacey Prudden
Business Affairs: Emilie Douque

Film Production
Production company: Caviar Los Angeles
Director: AG Rojas
Director of Photography: Frederick Backar & Michael Ragan
Producer: Geoff McLean
Executive Producer: Michael Sagol & Jasper Thomlinson
Editing company: Whitehouse Post London
Editor: Russel Icke, Charlie Harvey
Audio post: Wave Amsterdam
Sound Designer/Mixer: Alex Nicolls-Lee
Music TVC: Schmooz France
Music Nico Doc: Victor Butzelaar
Artist / Title TVC: Sanj SEN – Powerade 2014 Composition
Artist / Title Nico film: Victor Butzelaar – Nico Piano Composition
Music Company TVC: ULTRASCHMOOZ
Music Company Documentaries: Record-Play
Music Company Nico Docu: Victor Butzelaar
Post production: Glassworks Amsterdam
Flame: Kyle Obley, Jesper Nybroe, Bob Rojien
3D: Tim Bolland, Simon Glas, Eva Kuehlmann
Telecine: Scott Harris
Producer: Armand Weeresinghe

Print production
Photographer: Levon Biss
Photographers agent: Seamus O’Cleary @ Bonakdar Cleary
Production Company: Widescope Productions

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie