'E-mailmarketing stijgt in de marketingmix'

E-Village en RapidSugar publiceren vandaag de 10e editie van de E-mail Benchmark, een periodiek onderzoek naar de trends en ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing. ‘Een andere opvallende ontwikkeling is dat de meeste e-mails op vrijdag worden verzonden.’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een vergelijking met vorige edities laat in deze benchmark een paar opvallende uitkomsten zien. Zo geeft 71% van de ondervraagde marketeers aan dat e-mail een belangrijkere positie krijgt in de marketingmix (ten opzichte van 2011). En 84% ziet e-mail als één van de belangrijkste digitale kanalen, beweren E-Village en RapidSugar.

‘E-mailmarketing wordt een steeds belangrijker marketingkanaal in de dialoog tussen de consument en het bedrijfsleven en bedrijven onderling. E-mailmarketing laat zelfs andere digitale kanalen als SEO (54%) en social media (49%) ver achter zich. Een andere opvallende ontwikkeling is dat de meeste e-mails op vrijdag worden verzonden. Terwijl de beste open rates en CTR op zondag worden behaald. Zeker consumenten klikken massaal door op hun vrije zondag, maar ook B2B e-mails scoren de beste open ratio’s op zondag.’

De E-mail Benchmark 2013 is te downloaden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie