In de app zal het voor gebruikers mogelijk zijn om een 360 graden-versie van de trailer te zien in de app. De advertentie van de film zal eerst in de Verenigde Staten worden gelanceerd, daarna in het Verenigd Koninkrijk en Australië.
De advertentie is onderdeel van een wereldwijde marketingcampagne van Sony, in samenwerking met regisseur Fede Alvarez. Het doel is het publiek een digitale en meeslepende ervaring te geven van de horrorfilm Don’t Breathe. Bureau AvatarLabs uit Los Angeles is verantwoordelijk voor de 360 graden-video. In de video is het overigens zelfs mogelijk om naar voren te bewegen.
‘Het publiek verwacht steeds meer van ons en als gevolg daarvan kunnen marketingafdelingen steeds meer hoogstaande content leveren voor de smartphone’, zegt Aaron Wahle, senior vicepresident van Sony Pictures Entertainment. ‘Het gaat tegenwoordig niet meer alleen om trailers, het gaat om het maken van ongelooflijke ervaringen’, zegt Wahle tot slot.
Snapchat wordt steeds populairder onder filmmarketeers. Twentieth Century Fox maakte als eerste gebruik van de diensten van Snapchat door gesponsorde filters van de film Peanuts aan te bieden. Voor X-men werden zelfs kaarten verkocht via Snapchat.