De kookshow Great British Bake Off zorgt voor grote aankoopintentie in bakproducten, dat blijkt uit onderzoek van marketingbureau Summit.
Verkoop
De show trekt elke aflevering ongeveer twaalf miljoen kijkers en veel van deze kijkers zoeken online naar bakproducten. De zoekopdrachten voor bakproducten online zijn gemiddeld met 22% gestegen sinds de serie begon in augustus. De verkoop van bakproducten is gestegen met 214% vergeleken met de weken voor het seizoen begon.
Eerste aflevering
De eerste aflevering van de serie zorgde daarnaast voor 112% meer zoekopdrachten naar bakproducten vergeleken met de nacht daarvoor. Het aantal zoekopdrachten voor bakproducten stijgt daarnaast elk jaar.
Product Placement
BBC’s regels verbieden product placement, waardoor de zender regelmatig van gereedschap wisselt. Er was echter een hoop commentaar op social media toen kijkers zagen dat KitchenAid mixers waren vervangen door Kenwood’s goedkopere kMix-model. De zoekopdrachten voor producten van Kenwood zijn 12% gestegen vergeleken met vorig jaar, en dat naar KitchenAid is gedaald met 14%.
Bron: Marketingweek, beeld: Summit
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!