In de Youtube 2013 Ads Rewind video komen ze allemaal nog een keer voorbij: de commercials die we wél wilden zien dit jaar.
18 commercials die in 2013 (wereldwijd) het meest bekeken en gedeeld werden, en waarover het meest gepraat werd. Volgens Youtube ‘kenmerken deze video’s zich door hun creatieve vrijheid, en hebben de merken hun best gedaan om het publiek, waar ook ter wereld, in het hart te raken’.
In de video zie je commercials uit alle continenten. Onder andere Evian, Honda, Turkish Airlines, Guerlain, Coca-Cola, Unilever Lifebuoy, LG, Dove en Playstation. Zij wisten wereldwijd een groot publiek te bereiken en stegen daardoor flink op de Ads Leaderboardlijsten van YouTube. Maar ook de merken Heineken, Kmart, Oreo en SamsungTV zie je terug in de film.
Een greep uit de lijst:
De Kobe-Messi commercial van Turkish Airlines werd 124.797.890 keer bekeken en telde 11.966 reacties.
De opvolger van de Evian-baby’s was dit keer ook weer goed voor 68.137.695 views en 22,277 reacties.
Honda Hands, 9.841.445 views, 5445 reacties
Orangina, 4.260.249 views, 10980 reacties
Guerlain, 3.024.827 views (79 reacties)
De commercial van Unilever voor Life-Buoy, bedoeld voor de regio Azië-Pacific, telde 16.903.601 views, en 1816 reacties.
Coca-Cola, oorspronkelijk voor de Indiase markt: 2.346.865 views, en 2421 reacties
Deze Zuid-Amerikaanse LG-commercial maar ging al snel over grens, met 14.826.276 views ( 2068 reacties)
Een aantal commercials uit Noord-Amerika die ook goed scoorden in Europa:
Dove, 60.832.362 views, 15.900 reacties
Pepsi, 39.869.784 views, 19.570 reacties
Playstation, 12.742.348 views, 12673 reacties
NBC, 6.142.896 views, 5133 reacties
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!