YouTube maakt de best bekeken video's van 2013 bekend. De muziekvideo’s van Robin Thicke, PSY en Stromae werden dit jaar het meest bekeken door Nederlandse YouTube-kijkers.
De Nederlandse Maaike Ouboter van het VARA-programma ‘De Beste Singer-Songwriter van Nederland’ noteert de hoogste score als muziekvideo’s niet worden meegerekend. Centraal Beheer komt ook terug in deze lijst, met de video waarin Anouk iets te hard doorfeest, een dag voor het Eurovisie Songfestival.
De best bekeken YouTube community video’s in 2013 in Nederland (dus zonder muziekvideo’s en advertising) zijn:
1- Maaike Ouboter - Dat ik je mis - De Beste Singer-Songwriter aflevering 2
2- Het Koningslied video met lyrics (officiële uitgave)
3- Eurovisie (2013) - Even Apeldoorn bellen
4- Bumba 1
5- How Animals Eat Their Food | MisterEpicMann
6- Holland's Got Talent 2013 - Amira Willighagen (9)
7- Beatrix: "Nederland kan de tyfus krijgen"
8 -Vierjarige Tristan danst Gangnam style in Belgium's Got Talent
9- Harlem Shake (original army edition)
10- Kud - Zwarte Pieten
Youtube bekeek ook de statistieken. Maandelijks wordt er meer dan 7 miljard uur video bekeken op YouTube. Tachtig procent van alle views komt van buiten de Verenigde Staten.
De inkomsten voor partners stegen met zestig procent het afgelopen jaar, waardoor duizenden partners een omzet van meer dan een miljoen dollar behalen met hun video’s.
De YouTube-kanalen die in 2013 de meeste Nederlandse abonnees hebben gekregen zijn:
1- PewDiePie van PewDiePie
2- Kud van Swantonboy
3- DusDavidGames van DusDavidGames
4- BeautyGloss van beautygloss
5- KSI van KSIOlajidebt
6- OneDirectionVEVO van OneDirectionVEVO
7- DagelijksHaaDee van DagelijksHaaDee
8- EredivisieLive van Fox Sports
9- SpinninRec van SpinninRec
10- AVRO van Avro
Evian en Volvo
De video die in 2013 wereldwijd het meest trending is geworden, haalde in totaal 265 miljoen views dit jaar. De Noren van Ylvis met hun vossengeluiden zijn in Nederland nog niet zo bekend, maar wereldwijd voeren ze het klassement aan.
Daarnaast werd alles wat Miley Cyrus deed druk bekeken, beluisterd en becommentarieerd. Evian is de hoogste adverteerder in deze lijst, gevolgd door Volvo Trucks met hun video waarin Jean-Claude van Damme een 'epic split' maakt tussen 2 trucks/
Wereldwijd ziet het lijstje er als volgt uit:
1- Ylvis - The Fox (What Does the Fox Say?) door tvnorge
2- Harlem Shake (original army edition) door kennethaakonsen
3- How Animals Eat Their Food | MisterEpicMann door MisterEpicMann
4- Miley Cyrus - Wrecking Ball (Chatroulette Version) door SteveKardynal
5- baby&me / the new evian film door EvianBabies
6- Volvo Trucks - The Epic Split feat. Van Damme door VolvoTrucks
7- YOLO (feat. Adam Levine & Kendrick Lamar) door thelonelyisland
8- Telekinetic Coffee Shop Surprise door CarrieNYC
9- THE NFL : A Bad Lip Reading door BadLipReading
10- Mozart vs Skrillex. Epic Rap Battles of History Season 2 door ERB
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!