Dat stelt Yacht-directeur Dick Koopman in Tijdschrift voor Marketing 4, dat op 8 april verschijnt.
Aanleiding voor het vraaggesprek was de constatering eind februari van dit jaar dat de arbeidsmarkt voor marketeers stevig aantrekt als gevolg van de verbeterende economische vooruitzichten.
Ook de e-commercemarketeer is gewild. De vraag naar databasemarketeers groeit het hardst, daar werd vorig jaar 60 procent meer naar gezocht dan een jaar eerder. Ook de direct marketeer wordt steeds meer gevraagd, in die discipline is sprake van een verdubbeling in 2013 ten opzichte van 2012.
Directeur Rik de Boer van recruitmentbureau SchaalX stelt dat er haast geen marketingfunctie meer bestaat waarbij online géén rol speelt. De online marketeer bestaat eigenlijk ook niet meer, die benaming is alweer te breed. Binnen dat werkveld zijn de afgelopen jaren diverse specialismen ontstaan waarnaar nu vraag is, bij zowel de grote corporates als kleinere bedrijven. Die ontwikkeling zal zich voortzetten en zorgt ervoor dat iedereen zichzelf moet blijven ontwikkelen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!