Dacia Logan, top of flop?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Renault introduceert vanaf half november in Nederland de . De Logan, een budget-auto zonder handschoenenkastje, autoradio en handmatig te openen raampjes, wordt gemaakt in Roemenië. In de Dacia-fabriek om precies te zijn, die weer eigendom is van Renault. Onder het Dacia-logo komt dus ook 'by Renault' te staan.

De Logan werd in eerste instantie alleen in het Oostblok verkocht, voor zo'n 5000 euro, maar de auto mag het nu ook in het westen proberen.

De Franse pers was volgens de Volkskrant erg enthousiast over de Logan, mede vanwege de lage aanschafprijs, maar daarnaast schijnt de auto in Frankrijk ook hippe en kapitaalkrachtige mensen aan te spreken.

Vooral de romantische eenvoud van de auto schijnt in de smaak te vallen; de auto zou -net als de Deux Chevaux- weleens een cultstatus kunnen krijgen, omdat er helemaal geen elektronica in de wagen is te vinden.

Peter Plevier, PR-manager bij Renault, mikt in zijn communicatie niet op de cultstatus: 'We willen het creatief aanpakken, want de Dacia is een interessante auto, omdat hij zo anders is, maar we blazen niet hoog van de toren. Alles gebeurt low profile.

We hebben trouwens nauwelijks marketingbudget, want Renault heeft in de hele keten naar de prijs gekeken. Alles wordt op een weegschaal gelegd. Een gratis telefoonnummer, zouden we dat wel doen?
Dus veel free publicity, maar ook internet. We denken bijvoorbeeld aan viral marketing.'

Bekijk de hele case op en geef uw mening.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie