Premium

Coty koopt 43 P&G-merken, Nederlander Becht leidt nieuwe beauty-gigant

Advertentie-uitgaven gaan op de schop, Power Brands worden leading

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Procter and Gamble heeft overeenstemming bereikt met Coty over de verkoop van zijn haar- en beautymerken voor 11,2 miljard euro (12,5 miljard dollar). Coty is de onderneming achter iconische merken als Calvin Klein, Davidoff fragrances, Rimmel London en Astor. Daar komen nu onder meer Wella, Clairol, Max Factor en de geurlijnen van Hugo Boss en Dolce & Gabbana bij. Het bedrijf troeft met zijn bod onder meer Henkel en Revlon af. Coty gaat naar schatting 10 miljard euro omzetten op zijn uitgebreide merkportfolio. Nederlander wordt CEO van megaspeler op hair & beautymarkt

Power Brands
Voor P&G zou dit de laatste stap kunnen zijn in het saneringsproces van 100 merken, dat het vorig jaar aankondigde. Naar verwachting zal de deal pas eind dit jaar volledig worden afgerond, waardoor analysten niet verwachten dat er voor die tijd veel naar buiten komt over de te volgen strategie. Becht wilde in een verklaring wel kwijt dat Coty aanzienlijk minder gaat uitgeven aan de ontwikkeling van slecht presterende merken en vol zal inzetten op de ‘power brands’. Hij zei daarmee nadrukkelijk te doelen op advertentieuitgaven. Coty’s legal chief, Jules Kaufman, benadrukte naar analisten dat vooral de celebrity fragrances als fenomeen hun langste tijd wel hebben gehad. Becht: ‘Over de periode van een jaar zal er in absolute bedragen weinig veranderen aan ons huidige promotiebudget. In termen van allocatie van dat budget zal het verschil substatieel zijn.’

Bron: Marketingmagazine

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie