De Communicatieprijs Brabant 2012 werd woensdag voor de zeventiende keer uitgereikt tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van Communicatieclub Bourgondië. Andere finalisten waren Mano Macchiato (door Veldkamp Produkties) en de Familie Breburg Koopsoap (door Schwung Reclame) in de categorie Creatief en Dutch Technology Week (door Bex Communicatie) en QuinnyCasters (door GiDesign) in de categorie Effectief.
Met de campagne Be Gay for a Day wordt al vijf jaar Roze Maandag op de Tilburgse kermis gepromoot en aandacht gevraagd voor homo-emancipatie. Dit jaar stonden speciaal ontwikkelde Barbie- en Kenpoppen, zoals ‘Leernicht Leo’ en ‘Diva Destiny’, centraal in de campagne. Volgens de jury van de Communicatieprijs Brabant past het concept ‘helemaal in de sfeer van “de opdrachtgever” en de bedoeling van de dag’.
De campagne ‘Toekomstdromen’ leverde de TU/e veertien procent meer aanmeldingen voor het lopende studiejaar op. Het aantal vrouwelijke studenten dat zich inschreef steeg met vijftig procent. Volgens de jury heeft de universiteit hiermee ‘niet alleen in houding, maar ook qua gedrag bij de doelgroep wat veranderd’.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!