1. Echte winter - Even Apeldoorn bellen Centraal Beheer Achmea
Bureau: DDB. Media: CrowdMedia.
Centraal Beheer Achmea maakte ook de best bekeken YouTube-commercial van 2013, toen met Anouk in de hoofdrol.
2. The Dutch Kiss hetAidsFonds.
Bureau: Woedend!. Media: We are first, Raúl & Rigel.
'Met de lancering van de #dutchkiss willen we op een feelgood manier de aandacht vestigen op de desastreuze gevolgen van anti-homowetving voor de aidsbestrijding. Een lastige boodschap om in één regel uit te leggen. Wat mensen wel meteen begrijpen is dat iedereen recht heeft op vrije partnerkeuze en dat iedereen recht heeft op gezondheidszorg. Het begint dus met meer tolerantie. We staan als Nederland graag te boek als een tolerant land, maar zijn we dat ook nog steeds? Gezien het aantal views (209.529 waarvan ruim 150.000 op Youtube) en het aantal shares hebben we een gevoelige snaar geraakt. Tot in 129 verschillende landen. Deels door actief te seeden, maar ook doordat een aantal BN-ers en social influencials wereldwijd hem spontaan zijn gaan delen. En dat Prinses Mabel, bij wie aidsbestrijding hoog op de agenda staat, de video deelde helpt enorm en was geweldig. Let the #dutchkiss rule and support tolerance!’ – Norbert Hendriks, campagneleider Aids Fonds.
3. Human Loop the Loop with Damien Walters - Pepsi Max. Unbelievable #LiveForNow pepsimax
Bureau: AMV BBDO. Media: OMD.
4. The LEGO® Movie Producten LEGO
Bureau: M2 film. Media: iProspect.
5. Official Coca-Cola "Big Game" Commercial 2014 - America Is Beautiful
Bureau: Wieden + Kennedy. Media: MediaVest Group.
Coca-Cola - It's Beautiful - Official :60
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!