Dit jaar gaat de opbrengst van Serious Request naar hulp aan zwangere vrouwen in Afrika. Elk jaar sterven er 5,5 miljoen baby’s door gebrekkige zorg en onvoldoende begeleiding. Het Rode Kruis wil daar verandering in brengen door medische zorg te bieden en de moeders voor, tijdens en na de bevalling te begeleiden. Daarbij zit ook advies over gezonde voeding, maar het is niet bekend of hierbij producten van het zuivelbedrijf worden ingezet.
De actie van Campina startte deze week met kleine melkbekers in bedrijfskantines. Vanaf 19 november doen ook de producten in de supermarkten mee. Volgens de zuivelproducent is er duizend liter nodig om één moeder te helpen. Het streven is om genoeg in te zamelen voor vijftigduizend moeders. Via een melkmeter op de actiesite wordt getoond hoeveel liter er al is verkocht. Hoeveel het consumeren van één product het goede doel oplevert, is niet duidelijk. Om bekendheid voor de actie te verkrijgen worden een tv-commercial en social media ingezet. Ook werkt het bedrijf samen met ruim 750 supermarkten.
Het traditionele Glazen Huis waarin drie 3FM-dj’s zich de week voor kerst laten opsluiten staat dit jaar in Enschede.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!