'Opvallend' en 'leuk', dat zijn de indicatoren waar de nieuwe UPC-commercial met Johnny de Mol en het Queen-nummer Don't stop me now goed scoort. Dat blijkt uit MeMo²-onderzoek onder 102 respondenten in het kader van Adformatie Campagnerapport. Maar op de stellingen 'past goed bij UPC' en 'spreekt mij persoonlijk aan' scoort het respectievelijk -20% en -15%. Overall krijgt de spot een 6,1 als cijfer (de benchmarkscore is 6,3).
Een aantal opmerkingen van respondenten:
- Waar zou dit over gaan… Meubels?
- Goede muziek, lekker flitsend, en verrassende wending die toch niet afleid van de boodschap.
- Gezellig, John is natuurlijk erg leuk. Na alle narigheid kunnen we wel wat gezelligheid gebruiken.
- Goede muziekkeuze!
- Niet alweer een bekende van de tv.
- Volgens mij had ik die al eens gezien…
- Leuk opgezet, maar zoveel kabaal dat je de boodschap kunt missen.
- Zoveel mensen die spontaan dansen op een lied van Queen; da's natuurlijk niet geloofwaardig.
- Weer die Mol!
Conclusie MeMo²: 'UPC heeft een leuke en opvallende commercial weten te maken. Vooral de muziek van Queen wordt goed gewaardeerd, terwijl de meningen over Johnny de Mol uiteenlopen. De brand-fit met het UPC is echter wel relatief laag, en ondanks het feit dat UPC met een nieuw 'aanbod' komt vinden weinig Nederlanders dat de commercial iets nieuws vertelt. De boodschap lijkt iets onder te sneeuwen als gevolg van de enthousiaste presentatie.'