Britse ophef om Victoria’s Secret’s nieuwe campagne

Britse studenten zijn een petitie gestart tegen de ‘Perfect Body’- campagne van ligeriemerk Victoria’s Secret. Verschillende merken, waaronder Dove, komen met een tegencampagne.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In Victoria’s Secret’s nieuwe advertentie zijn tien supermodellen uitgelicht, met in het midden de woorden ‘The Perfect Body’. Hiermee doelt het merk op zijn nieuwe ‘body’ lingerielijn, maar omdat de tekst boven de modellen hangt, schoot de campagne bij velen in het verkeerde keelgat.

Verschillende merken gaven blijk van hun verontwaardiging. Zo was Dove er natuurlijk snel bij. Het deelde via Twitter een foto van vollere vrouwen met de slogan ‘The Perfect Real Body’, wat direct refereert naar zijn eigen ‘Real Beauty’-campagne. Onder de hashtag die daarbij werd gebruikt () werd volop getweet.

Ook Brits modemerk JD Williams gebruikt Twitter als antwoord op Victoria’s Secret. Met zijn ‘Perfectly Imperfect’-campagne moedigt het merk gebruikers aan om hun favoriete aspect van zichzelf te delen onder de hashtag . Het Britse lingeriemerk Dear Kate heeft de Victoria’s Secret-advertentie gebruikt als inspiratie voor foto van vrouwen in Dear Kate-lingerie.


Drie Britse studenten zijn aansluitend een petitie gestart met als doel dat Victoria’s Secret zijn excuses aanbiedt en de ‘onverantwoordelijke’ campagne verandert. Inmiddels is de petitie al meer dan 20.000 getekend. Overigens heeft Victoria´s Secret daarop nog niet gereageerd. De afbeelding op de homepage is gewijzigd in een afbeelding met de tekst ´love every body’, maar de originele campagne is nog steeds te zien.

Bron: marketingmagazine

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie