Integratie met sociale netwerken (Facebook, Twitter, etc) maakt het voor een bol.com-klant eenvoudig om zijn/haar shop onder de aandacht te brengen bij vrienden, kennissen en volgers. Voor elk product dat via de aanbeveling wordt verkocht, ontvangt de klant een beloning. Die kan oplopen tot vijf procent van het aankoopbedrag. Deze korting kan gedeeld worden met de koper van het product.
'Enthousiaste klanten zijn de beste verkopers', aldus Sander Dullaart, CEO Favela Fabric en initiatiefnemer van de Social Shop. 'En via sociale netwerken bereiken zij met gemak enkele duizenden familieleden, vrienden, collega’s en relaties. Het leuke daarbij is dat mensen in elkaars netwerk op elkaar lijken. De argumenten van een vriend of kennis zijn daardoor relevanter dan een doorsnee reclame-uiting. Bovendien laat onderzoek zien dat de mening van een vriend als een zeer betrouwbare bron wordt gezien.'
Iedereen die enthousiast is over een product dat zij bol.com heeft gekocht kan zijn enthousiasme delen door een shop te openen. Elk artikel dat bol.com verkoopt kan de shop in, van ebooks en buitenspeelgoed tot wasmachines en grasmaaiers.
Over de Social Shop
Sinds de lancering van social sales netwerk de Social Shop, in september vorig jaar, openden meer dan tienduizend consumenten een eigen shop. Gezamenlijk verkochten zij duizenden producten en werd al voor honderdduizenden euro’s aan beloningen aan hen uitgekeerd. Een bol.com social shop kun je starten via Social Shop Bol.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!