McDonalds-medewerkers hebben klaarblijkelijk geklaagd over hun werkkleding. McDonalds heeft namelijk aan mode-ontwerpers als Tommy Hilfiger, P Diddy en Def Jam's Russell Simmons gevraagd om een nieuw McDonald's uniform te ontwerpen.
De directie van McDonalds hoopt hiermee op een meer 'urban hippe lifestyle-uitstraling' voor het fastfood merk. De designers, alledrie bekend om hun voorliefde voor bling bling, moeten hun versie geven van het bestaande uniform, ooit ontworpen door Ray Kroc.
De make-over gaat zo'n 80 miljoen dollar kosten. Steve Stoute, brand-image consultant bij Translation Consulting and Brand Imaging, mag de briefing doen. Stoute zegt hierover in zijn eigen taal: "It's very important to take uniforms from what [staff] have to wear to what they want to wear."
Stoute praat overigens ook met de ontwerpers van American Eagle Outfitters, Abercrombie & Fitch, Rocawear and Fubu.
Ik ben eigenlijk alleen maar benieuwd of de nieuwe kleding aan het eind van de dag ook niet zo stinkt naar frituur?
McDonald's is natuurlijk niet het eerste merk dat zijn image via kleding wil verbeteren; vliegtuigmaatschappijen doen het allang, zo mocht het personeel van US Airline Delta nieuwe pakjes van Kate Spade uitzoeken en dragen de KLM-stewardessen Frans Molenaar, of was het onze politie, of de landmacht, of lopen ze er allemaal in? In ieder geval mag de Italiaanse politie arresteren in heuse Armanipakken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!