Big Mac zonder photoshop op Instagram

Bureau DDB & Tribal Amsterdam lanceert #nofilter-campagne

McDonald’s Nederland heeft sinds vorige week een eigen Instagram-account. Om zoveel mogelijk volgers te halen, bedacht bureau DDB & Tribal Amsterdam drie campagnes voor de hamburgerketen.

Een van die acties is de -campagne. De hashtag "nofilter" is een populaire term op Instagram om aan te geven dat je foto niet bewerkt is. In het kader van deze actie deelt McDonald’s alleen maar plaatjes die niet gephotoshopt zijn.

Hiermee wil de fastfoodketen laten zien dat de hamburgers, frietjes en nuggets geen fotobewerking nodig hebben om er lekker uitzien. Een paar jaar geleden verschenen meerdere filmpjes over de grote verschillen tussen fastfood in reclames en eten in het echt, zoals ;s Ads vs. The Real Thing en .

Eigentijds en transparant

“We hopen met de -campagne te laten zien dat we een eigentijds transparant merk zijn”, zegt , manager Corporate Communicatie van McDonald’s Nederland.

Het instagramaccount heeft op dit moment bijna 30.000 volgers. Naast de -campagne zijn er de acties (detailfoto’s van producten), (stripverhaaltjes met burgers in de hoofdrol) en diverse winacties.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie