De VPRA heeft donderdagavond in het Felix (Meritis) in de steigers in Amsterdam de Dutch PR Awards uitgereikt. De Dutch PR Awards zijn de vakprijzen voor de PR- en communicatiebranche. De jury van communicatiezwaargewichten was onder de indruk van de kwaliteit. Het is de vierde keer dat de PR Awards worden uitgereikt.
Dit zijn de winnaars:
Corporate/reputatie/strategie:
Bex*communicatie – crisiscommunicatie centrum voor radiotherapie
Maatschappelijk:
Bijl PR – Randstad JEUGD OP ZOEK in beeld
Business to Consumer
Leene Communicatie– Nuon Club Competitie
Business to Business:
LVB Networks – Foodbrigade
Klik hier voor een uitgebreide beschrijving van de cases.
MVO-Award:
Brand! Communicatie – Changing Perspectives (begripsvormingscampagne om Parkinsonpatiënten en mensen uit de zorg te laten kennismaken met de kracht van dans.)
De winnaar van deze award ontvangt 25.000 euro om het plan te realiseren.
Organisatie
De Dutch PR Awards is een initiatief van de VPRA, in samenwerking met de Adfo Groep, uitgever van Adformatie en het vakblad Communicatie.
aliseren. De campagne is goed uitgewerkt, trachten de grenzen op te heffen tussen de verschillende vakdisciplines in marketing en communicatie (event marketing, free publicity, inzet van social media en organiseren van virals). De bereidheid mee te werken van diverse partners, laat draagvlak zien en ondersteund mogelijk succes. Naast bewustwording grote publiek, geeft het zorgverleners de kans om dans als methodiek in te zetten en voor mensen met Parkinson de stap naar dans te zetten.
Eerherstel na mishandeling
Voor VPRA voorzitter Wim Broekman is de 4e editie van de Awards een opstap om verdere mishandeling van het vak te voorkomen en te werken aan eerherstel: "Al jaren is het domein PR enorm mishandeld, met name in Nederland. Remedie is PR beter over het voetlicht te brengen. Het vak is veelzijdig, breed, kent een grote diversiteit, veel specialiteiten en nogal wat verschillen in accent en aanpak.'
Jury
De jury van de Dutch PR Awards 2015 bestond dit jaar uit Hans Koeleman (Directeur Corporate Communications KPN en voorzitter van de Dutch PR Awards jury), Paul Stamsnijder (oprichter en partner Reputatiegroep), Marjolijn Meynen (hoofd afdeling communicatie Rijksmuseum Amsterdam), Ivar Nijhuis, (communicatieman van het Jaar 2014), Marco Aarnink (oprichter en vertrekkend ceo van Drukwerkdeal), Anja D'Hondt (Duomedia board BPRCA), Willem Overbosch (ceo Dutch Netwerk Group, MKB Servicedesk, De Zaak en ZZP Servicedesk), Rocco Mooij (hoofdredacteur Communicatie) en David Gribnau (oud-voorzitter VPRA).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!