De meeste branches laten iets hogere scores zien dan in 2013. De verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is een initiatief van onderzoeksbureau MarketResponse en auteur Egbert Jan van Bel naar aanleiding van het boek Kloteklanten. ‘Al acht jaar is de ANWB een vaste waarde in de top-10. Dit jaar gaan ze er voor het eerst met de titel vandoor. Zowel de wegenwacht, de winkels als de verzekering worden hoog gewaardeerd als het om klantvriendelijkheid gaat’, aldus de initiatiefnemers van de verkiezing.
Ruim 4.000 respondenten is gevraagd bij welke bedrijven zij klant zijn en hoe zij de klantvriendelijkheid van die bedrijven ervaren. Het Klantvriendelijkste Bedrijf wordt sinds 2007 jaarlijks bekend gemaakt. Eerdere edities werden gewonnen door Jumbo (2x), Ikea, Landal GreenParks, DA Drogisten, Miss Etam en PLUS. De strijd om de titel ‘het Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland’ was dit jaar spannender dan eerder. Willem Brethouwer, directeur MarketResponse: 'Het was een close call, de scores lagen dichterbij elkaar dan ooit. De ANWB is dit jaar als winnaar uit de strijd gekomen met de meest enthousiaste fans.'
Bas Hoogland, commercieel directeur van Landal Greenparks, is uitgeroepen tot de Klantvriendelijkste Directeur van Nederland. Deze prijs wordt dit jaar voor het eerst uitgereikt aan een directeur die zich ook op persoonlijke titel inzet voor een klantvriendelijker Nederland.
De top-10 van 2014 ziet er als volgt uit:
1. ANWB
2. IKEA
3. Miss Etam
4. Primera
5. DA Drogist
6. Douglas
7. Etos
8. bol.com
9. Jumbo
10.Bijenkorf
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!