De campagne 'Geef Ajax zijn gezicht terug!' van die andere supportersclub, AFCA, loopt alweer een tijdje. Er was een posteractie, een megaspandoek in de Arena en er waren veel discussies.
SVA besloot daarop een enquête onder zijn 95.000 leden te houden en gaf een onderzoeksbureau opdracht voor een peiling.
Wat blijkt: bijna zeven op de tien ondervraagden verkiezen het oude logo, dat Ajax voerde tussen 1928 en 1991, boven het huidige logo.
21 procent van de ondervraagden kiest juist voor dat laatste logo en 11 procent heeft er geen mening over.
Onder de voorstanders van het klassieke logo zijn dit de meest voorkomende kreten: het klassieke logo is mooier, heeft een betere uitstraling en meer traditie.
Opmerkelijk: vooral SVA-leden jonger dan 45 jaar en leden met een seizoenkaart van Ajax, voelen meer verbondenheid bij het klassieke logo dan bij het huidige logo. Dat is iets anders dan wat directielid Jeroen Slop beweert, in een reactie op de site van Voetbal International, gisteren. Hij zegt dat een deel van de oudere fans het oude logo terug wil, maar dat veel jongere supporters zijn opgegroeid met het nieuwe logo, en daarmee successen hebben meegemaakt.
(Via AT5)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!