Premium

AH’s supermarktmanager Harry blijft scoren

Het reclamevak klaagt al jaren dat het nu wel een keer klaar is met Piekema, maar het Nederlands publiek geeft nog steeds een ruim voldoende.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De onlangs op de televisie verschenen voor de ‘boerderijmini’s’ heeft in het Campagnerapport van Memo2 en Adformatie een 7,1 gescoord. Dat is ruim boven het rapportcijfer dat gemiddeld wordt gehaald; de benchmark van Campagnerapport staat op 6,3. Dit is de commercial:

Uit het onderzoek van Memo2, waarbij 111 respondenten werden ondervraagd, blijkt dat , de bekende supermarktmanager, voor een groot deel bijdraagt aan de waardering van de commercial. Respondenten zeggen onder meer:

‘Heel erg leuk, zoals alle reclame van de AH met die fantástische acteur!’

Slechts op twee kenmerken scoort de commercial gemiddeld ten opzichte van de benchmark, dat zijn ‘spreekt mij persoonlijk aan’ en ‘heeft een duidelijke boodschap’. De commercial springt er uit op de factoren ‘onderscheid’, ‘leuk’ en ‘past goed bij Albert Heijn’. Volgens Memo2 is het juist de herkenbaarheid van de acteur in de reclame die ook zorgt voor een hoge brand-fit met Albert Heijn.

Wat mensen verder zeiden over de campagne Albert Heijn Boerderijmini’s:

  • ‘Grappige vondst om de mini&;s aan mensen en dieren te koppelen.’
  • ‘Educatief, grappig en zeer mooi gemaakt. Daarnaast ook oer-Hollands.’
  • ‘Vrolijk en gezellig, maar wel vooral voor kinderen.’
  • ‘Zoals altijd weer bijzonder; AH weet een goede klantenbinding te krijgen en te houden.’
  • ‘Leuk, Albert Heijn heeft weer een nieuwe actie!’
  • ‘Goed dat kinderen meer over de boerderij leren; melk wordt niet in de supermarkt gemaakt!’
  • ‘Reclame is leuk om naar te kijken en verveelt niet: je ziet elke keer weer wat nieuws.’

In Adformatie (verschijnt vrijdag 3 oktober) krijgt ook een rapportcijfer. Nieuwsgierig? Blader naar pagina 43.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie