Grote merken proberen millennials te bereiken met advertenties op YouTube. Het aantal advertenties op het videoplatform is het afgelopen jaar gestegen met 40% en adverteerders van de Top 100 merken* spenderen 60% meer dan vorig jaar.
Branded content
Uit Google's research werd geconcludeerd dat adverteerders speciale content creëren voor YouTube. De merken managen YouTube-kanalen, publiceren regelmatig nieuwe content om een band op te bouwen met kijkers en zorgen ervoor dat de kijkers terugkomen. Het aantal abonnees op YouTube-kanalen van merken is met 47% zijn gestegen. Vorig jaar duurde ruim 10% van de video's van de honderd merken meer dan tien minuten.
YouTube-sterren
Marketeers beginnen daarnaast in te zien dat jonge YouTube-creators mainstream celebrities aan het worden zijn met eigen tvshows en boekendeals. Veel merken werken inmiddels samen met YouTube-grootheden die hun eigen video's maken rondom de merken en dit posten op hun kanalen met miljoenen volgers.
*gebaseerd op de Interbrand 2014 Best Global Brands lijst.
Bron: Financial Times