Zo onthulde Twitter aan de Amerikaanse Securities en Exchange Commissie.
Het bedrijf ontwikkelde een nieuwe metric, die naar boven haalde dat ongeveer ’8,5 procent van alle actieve gebruikers gebruik maakt van applicaties van derden, die automatisch contact maken met de Twitterservers en updates geven, zonder dat hier een actie van een gebruiker aan vooraf is gegaan’.
Denk bijvoorbeeld aan de bots van nieuwsdiensten en retailers. Het percentage valse of spam accounts bedraagt minder dan 5 procent van het aantal maandelijkse actieve gebruikers.
8,5 procent van de actieve accounts heeft dus geen waarde voor merken en adverteerders, omdat je er eenvoudigweg niet mee kan interacteren.
Aan de ander kant rekende de nieuwe metric ook uit dat 11 procent van alle actieve gebruikers gebruik maakt van andere applicaties dan Twitter om gebruik te maken va het platform. Eerder veronderstelde men dat dit percentage op 14 procent lag.
Hieruit kun je weer concluderen dat 89 procent van de Twittergebruikers advertenties kan zien op het Twitterplatform, in plaats van 86 procent.
Bronnen: Marketingweek, Warc
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!