De Amerikaanse jongen Ryan (zijn achternaam en woonplaats zijn geheim om zijn privacy te beschermen) werd in drie jaar tijd rijk en beroemd met speelgoedrecensies. De 7-jarige YouTube-ster heeft vanaf nu zijn eigen speelgoedmerk.
Ryan-poppetjes
De speelgoedlijn is een samenwerking tussen YouTube-agentschap Pocket.Watch (dit bureau vertegenwoordigt Ryan) en speelgoedproducenten Bentex Group en Bonkers Toys. Tijdens een speelgoedbeurs in New York onthulden zij brandweerwagens, autootjes en ruimteschepen met daarin Ryan-figuurtjes. Op de verpakking staat de jongen afgebeeld als stripfiguur.
In onderstaande video zie je zijn reactie op zijn eigen speelgoedmerk.
Het speelgoed is vanaf het najaar te koop in Amerikaanse speelgoedwinkels.
Populaire YouTuber
Ryan heeft al drie jaar een eigen YouTube-kanaal, waarop hij filmpjes plaatst over speelgoed. Zijn moeder vertelt TubeFilter dat de jongen veel filmpjes keek over speelgoed en op een dag vroeg of hij een eigen kanaal mocht beginnen. 'Hij vroeg: 'waarom sta ik niet op YouTube net als alle andere kinderen?' Wij besloten - ja, dat mag eigenlijk wel.'
Inmiddels heeft Ryan ToysReview 12 miljoen abonnees en de filmpjes zijn in drie jaar tijd 19 miljard keer bekeken. In december maakte Forbes bekend dat Ryan per jaar zo'n 11 miljoen dollar verdient. Daarmee staat hij op nummer 7 van 's werelds best betaalde YouTubers.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!