Het ondernemersmagazine Sprout schotelde haar lezers in haar nieuwsbrief deze week een artikel voor getiteld #slideshow" title="'6 bedrijven die van hun voetstuk vielen'">'6 bedrijven die van hun voetstuk vielen'. Ik zou hier het woord bedrijven willen vervangen door merken. Maaike Boersma laat een zestal merken de revue passeren, die korter of langer geleden een flinke val van hun voetstuk hebben gemaakt. Werk voor de merkendokters!
Ze schrijft onder ander over h et inmiddels bekende iPhone debacle (waar ik hier vorige week ook al over schreef). Commercieel blijkbaar in Nederland nog geen debacle, aangezien T-Mobile de voorinschrijving gestopt heeft. Naar hun zeggen door een overweldigend succes. Of zou er toch meer aan de hand zijn?
Verder nemen in het artikel van Boersma Hummer,BP, Toyota, Buckler (wie kent het nog?) en Marco Borsato plaats in de bezemwagen.
Mooie voorbeelden hoe het onderhouden (en vooral behouden) van een merk van levensbelang is.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!