Jon Moeller, CFO van Procter & Gamble, sprak hierover op de Morgan Stanley Global Consumer en Retail Conference, gisteren in New York. Volgens hem hangt het succes van de firma af van Total Shareholder Return (TSR). ‘Waardecreatie voor consumenten en aandeelhouders is topprioriteit. TSR betekent geïntegreerd meten van waardecreatie op business unit-niveau, en is nodig om verkoop te laten stijgen, betere marges en een sterke cash flow.’
Marketing ROI
Tweede prioriteit: het verbeteren van de productiviteit. Van materiaalgebruik tot logistiek en marketingbestedingen. Volgens Moeller varieert op dit moment de marketing ROI (gemeten in verkopen) voor iedere bestede dollar van minder dan 1 dollar tot meer dan 25 dollar. Moeller: ‘We geven grofweg 14 miljard dollar per jaar uit aan marketing, zowel advertising als non-advertising. Als we de ROI op onze uitgaven vergroten met slechts 50 cent, komen er miljarden dollars vrij.’
De uitvoering moet daarnaast ook verbeterd; er moet veel meer resultaat worden gehaald uit werkprocessen, aldus Moeller.
Innovatie
En als laatste: strategischer investeren in innovatie en go-to market vaardigheden. Moeller: ‘Meer budget voor R&D maakt het mogelijk om de innovatie pipeline te versterken. Investeringen in go-to market verbeteren de verkoop in onze snelstgroeiende markten en kanalen.’
Bron: Seeking Alpha
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!