33 procent marketeers werkt nog steeds in silo's

Maar het geïntegreerde marketingteam is wel in opkomst.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

32 procent zegt te werken in een deels geïntegreerd marketingteam, 35 procent doet het al geheel geïntegreerd.

Op basis van deze cijfers stelt Experian Marketing Services dat silo’s steeds meer doorbroken worden en dat de klant een steeds centralere rol speelt binnen marketingafdelingen.

Vijf digital marketing trends voor 2015
In aanloop naar de van het 2015 Digital Marketing Trend Report (het wereldwijde Experian-onderzoek onder meer dan 1000 marketeers over digital marketing) van eind maart geven de experts van Experian op basis van de uitkomsten alvast een top vijf van de digital marketing trends voor 2015:

1. Marketingteams worden steeds meer rondom de klant geformeerd in plaats van rondom een kanaal.

2. Om de datakwaliteit te verbeteren gaan verschillende afdelingen meer samenwerken om uiteindelijk vanuit een gestandaardiseerde database te werken.

3. Data management platforms maken het mogelijk om je ideale doelgroep steeds beter te bereiken. Een duidelijke verschuiving van media-driven advertising naar audience-driven advertising.

4. Technologie maakt het mogelijk om steeds meer marketingprocessen en klantinteracties te automatiseren.

5. Een goede klantervaring wordt zowel voor off- als online retailers belangrijker dan prijsaanbiedingen.  

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie