180 Amsterdam pakt Grand Prix plus goud bij Euro Effies

Nederland staat 'slechts' twee keer op het Euro Effie-podium, maar de Grand Prix is voor ons.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

180 Amsterdam wint de Grand Prix bij de Euro Effies 2014 met de campagne ’ voor Sony Computer Entertainment Europe. OMD wordt als tweede bureau genoemd.

Dezelfde campagne won ook een gouden Effie in de categorie Leisure & Entertainment. Dat is dan ook meteen de eindstand voor Nederland: een Grand Prix en een gouden Effie. Verder komt Nederland niet voor op de .

Dé hoofdrolspelers bij de Euro Effies zijn Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. De eerste haalde drie keer goud, zes keer zilver en vier keer brons binnen. De UK moest genoegen nemen met een keer goud, drie keer zilver en drie keer brons.

In de andere landen lijkt de Euro Effie veel minder te leven. Frankrijk scoorde bijvoorbeeld maar één Euro Effie (goud) en Italië slechts een zilveren. Zo beschouwd is de Grand Prix en het goud voor Nederland een vette vangst.

Het bureau werd uitgeroepen tot Agency of the Year.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie