180 Amsterdam wint de Grand Prix bij de Euro Effies 2014 met de campagne ‘This is for the Players. This is PS4’ voor Sony Computer Entertainment Europe. OMD wordt als tweede bureau genoemd.
Dezelfde campagne won ook een gouden Effie in de categorie Leisure & Entertainment. Dat is dan ook meteen de eindstand voor Nederland: een Grand Prix en een gouden Effie. Verder komt Nederland niet voor op de winnaarslijst.
Dé hoofdrolspelers bij de Euro Effies zijn Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. De eerste haalde drie keer goud, zes keer zilver en vier keer brons binnen. De UK moest genoegen nemen met een keer goud, drie keer zilver en drie keer brons.
In de andere landen lijkt de Euro Effie veel minder te leven. Frankrijk scoorde bijvoorbeeld maar één Euro Effie (goud) en Italië slechts een zilveren. Zo beschouwd is de Grand Prix en het goud voor Nederland een vette vangst.
Het bureau thjnk ag werd uitgeroepen tot Agency of the Year.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!