16 posts op Instagram om je vingers bij af te likken

Het meest creatieve werk op sociale media van de afgelopen week, door De Beste Social Media.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Instagram heeft de wind mee. Groter dan Twitter, hoge interactie op de content en sinds kort kunnen marketeers ook adverteren. De hoogste tijd dus om op zoek te gaan naar de lekkerste posts op dit selfie-platform. Welke bedrijven weten te scoren met mooie, grappige en creatieve berichten?

Wij zetten 16 inspirerende voorbeelden voor je op een rij.

1. Actualiteit is key op Instagram, hoe dichter op het nieuws hoe beter. De Efteling snapt dat met deze knaller:

 

?

Een foto die is geplaatst door Efteling () op 6 Okt 2015 om 6:49 PDT

 

2. Je producten verkopen is belangrijk, maar doe het vooral niet te opvallend en tÈ commericeel. HermËs weet de boodschap hier creatief te verpakken:

 

Een video die is geplaatst door HermËs official account () op 1 Okt 2015 om 7:48 PDT

 

3. Op Instagram zijn de interactieve mogelijkheden beperkt. Des te knapper als het je lukt om de functionaliteiten creatief in te zetten. Old Spice lukt het met deze hele toffe campagne. Klik op de foto voor de tags:

 

4. Maar simpelere interactieve posts kunnen ook erg goed werken:

 

5. Instagrammers maken zelf de vetste foto&;s van je product. Slim dus om deze af en toe te featuren op je eigen account. KLM snapt dat:

 

Een foto die is geplaatst door KLM Royal Dutch Airlines () op 25 Jun 2015 om 10:52 PDT

 

6. Starbucks snapt dat ook:

 

:

Een foto die is geplaatst door Starbucks Coffee ? () op 28 Sep 2015 om 8:45 PDT

 

7. En GoPro al helemaal!

 

used his in Night Mode with a 30 second exposure to capture this moonlight scene. Show us your most creative shots by following the link in our profile.

Een foto die is geplaatst door gopro () op 12 Okt 2015 om 10:07 PDT

 

8. Sinds 30 september 2015 kunnen Nederlandse bedrijven adverteren op Instagram. Dat verliep niet al te smooth, zie bijvoorbeeld deze case van Hellmann&;s. Maar Heineken bewijst met hun 1e advertentie, dat ads zeker succesvol kunnen zijn als deze visueel eye-popping Èn relevant zijn. Onderstaande visual trok bijna 50.000 likes.

 

9. NikeLab weet zich op Instagram te onderscheiden door Instagrams belemmeringen qua afmetingen als kans te zien: 

 

10. Muziekgroep Le Le bracht een heus Instagram-album uit. Met 9 tracks van 15 secondes, waaronder deze:

 

Een video die is geplaatst door op 7 Mei 2015 om 3:42 PDT

 

11. Met de juiste tone of voice bereik je de doelgroep. Nos Kort (doelgroep 13-19) snapt dit met deze creatieve videomontages en gast-journaallezers zoals rapper Ronnie Flex. (leuk onderwerp trouwens <3)

 

12. Fanta snapt dat het slim is om je social media platforms elkaar te laten versterken (dank Instagramblogger  voor het insturen):

 

;m na en snap je foto naar ons! Je maakt dan kans op hele vette prijzen. Voeg ons toe en doe mee, onze gebruikersnaam = fantanederland! ??

Een foto die is geplaatst door FANTA () op 1 Okt 2015 om 8:39 PDT

 

13. Maar het allerbelangrijkst blijven de visuals. Die moeten gewoon supermooi zijn en passen bij de foto&;s die Instagrammers zelf plaatsen. Dat snapt o.a. Veloretti:

 

Een foto die is geplaatst door Veloretti Bicycles Amsterdam () op 7 Okt 2015 om 1:04 PDT

 

 

14. En dat snapt Marie-Stella-Maris:

 

15. En
  

16. Tenslotte nog deze te gekke campagne van Ikea om het af te ronden:


Deze blog kwam tot stand in samenwerking met . Het blog werd geschreven door Diederik Broekhuizen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie