Instagram heeft de wind mee. Groter dan Twitter, hoge interactie op de content en sinds kort kunnen marketeers ook adverteren. De hoogste tijd dus om op zoek te gaan naar de lekkerste posts op dit selfie-platform. Welke bedrijven weten te scoren met mooie, grappige en creatieve berichten?
Wij zetten 16 inspirerende voorbeelden voor je op een rij.
1. Actualiteit is key op Instagram, hoe dichter op het nieuws hoe beter. De Efteling snapt dat met deze knaller:
Wie gilt er het aller hardst tijdens een ritje in #Baron1898? #Efteling
Een foto die is geplaatst door Efteling (@efteling) op 6 Okt 2015 om 6:49 PDT
2. Je producten verkopen is belangrijk, maar doe het vooral niet te opvallend en tÈ commericeel. HermËs weet de boodschap hier creatief te verpakken:
Gold or silver? #Hermes #FashionAccessories
Een video die is geplaatst door HermËs official account (@hermes) op 1 Okt 2015 om 7:48 PDT
3. Op Instagram zijn de interactieve mogelijkheden beperkt. Des te knapper als het je lukt om de functionaliteiten creatief in te zetten. Old Spice lukt het met deze hele toffe campagne. Klik op de foto voor de tags:
Een foto die is geplaatst door Old Spice (@oldspice) op 30 Jul 2015 om 10:33 PDT
4. Maar simpelere interactieve posts kunnen ook erg goed werken:
De vakantie zit er op voor sommigen...Naast wie zou jij de eerste schooldag willen zitten? #zapp #npozapp #brugklas #school #backtoschool #ikwilniet #ikgatoch #veeltezwareschooltas #lunchtrommel
Een foto die is geplaatst door NPO Zapp (@npo_zapp) op 17 Aug 2015 om 3:13 PDT
5. Instagrammers maken zelf de vetste foto's van je product. Slim dus om deze af en toe te featuren op je eigen account. KLM snapt dat:
Enjoying a swim in the Caribbean Sea. Picture by @danielbotelhophotography #klm #stmartin #stmaarten #klmdestinations
Een foto die is geplaatst door KLM Royal Dutch Airlines (@klm) op 25 Jun 2015 om 10:52 PDT
6. Starbucks snapt dat ook:
The perfect season. ?? #???? #PSL #Fall #Regram: @glistentothis
Een foto die is geplaatst door Starbucks Coffee ? (@starbucks) op 28 Sep 2015 om 8:45 PDT
7. En GoPro al helemaal!
Photo of the Day! A captivating night shot of the Barcience Castle, built during the 15th century in Spain. @Carlos17atm used his #HERO4Black in Night Mode with a 30 second exposure to capture this moonlight scene. Show us your most creative shots by following the link in our profile. #GoPro
Een foto die is geplaatst door gopro (@gopro) op 12 Okt 2015 om 10:07 PDT
8. Sinds 30 september 2015 kunnen Nederlandse bedrijven adverteren op Instagram. Dat verliep niet al te smooth, zie bijvoorbeeld deze case van Hellmann's. Maar Heineken bewijst met hun 1e advertentie, dat ads zeker succesvol kunnen zijn als deze visueel eye-popping Èn relevant zijn. Onderstaande visual trok bijna 50.000 likes.
9. NikeLab weet zich op Instagram te onderscheiden door Instagrams belemmeringen qua afmetingen als kans te zien:
10. Muziekgroep Le Le bracht een heus Instagram-album uit. Met 9 tracks van 15 secondes, waaronder deze:
11. Met de juiste tone of voice bereik je de doelgroep. Nos Kort (doelgroep 13-19) snapt dit met deze creatieve videomontages en gast-journaallezers zoals rapper Ronnie Flex. (leuk onderwerp trouwens <3)
Gefeliciteerd Yolanthe! ????????????? #yolanthetweet #yolanthe #cabauenzo #socialmediaawards #prijzen #winnen #feest #veelhashtags #drankendrugs #endandit | Ingesproken door @ronnieflex010 op #FamousFriday
Een video die is geplaatst door NOS Kort (@noskort) op 12 Jun 2015 om 6:50 PDT
12. Fanta snapt dat het slim is om je social media platforms elkaar te laten versterken (dank Instagramblogger Eliane Roest voor het insturen):
Heb je op Snapchat al meegedaan met onze Emoji Challenge? Kies een emoji, doe 'm na en snap je foto naar ons! Je maakt dan kans op hele vette prijzen. Voeg ons toe en doe mee, onze gebruikersnaam = fantanederland! ?? #fanta #snapchat #emojichallenge
Een foto die is geplaatst door FANTA (@fanta_nl) op 1 Okt 2015 om 8:39 PDT
13. Maar het allerbelangrijkst blijven de visuals. Die moeten gewoon supermooi zijn en passen bij de foto's die Instagrammers zelf plaatsen. Dat snapt o.a. Veloretti:
Een foto die is geplaatst door Veloretti Bicycles Amsterdam (@veloretti) op 7 Okt 2015 om 1:04 PDT
14. En dat snapt Marie-Stella-Maris:
Brunch time! @morganandmees #mariestellamaris #drinkwatergivewater #morganandmees #amsterdam #brunch #hotel #restaurant #mineralwater photo @fannyhaag
Een foto die is geplaatst door MARIE-STELLA-MARIS (@mariestellamaris_official) op 10 Okt 2015 om 2:31 PDT
15. En Scotch & Soda
16. Tenslotte nog deze te gekke campagne van Ikea om het af te ronden:
Deze blog kwam tot stand in samenwerking met De Beste Social Jobs. Het blog werd geschreven door Diederik Broekhuizen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!