Zo draagt geluk bij aan jouw merk

Wat is de invloed van geluk? En hoe draagt het bij aan een sterk merk? Guy van Liemt vertelt je er meer over.

Wat is de invloed van geluk? En hoe draagt dat bij aan een sterk merk? Tijdens Grow Live, het jaarlijkse mediacongres van DPG Media, sprak Guy van Liemt over het rendement van geluk. Guy is Marketing Professional en veelgevraagd spreker. In dit artikel van Grow deelde hij zijn drie belangrijkste tips over werkgeluk.

Inzetten op werkgeluk is noodzakelijk
Inzetten op werkgeluk, bevlogenheid en het creëren van een gelukkige organisatie is niet alleen wenselijk, het is ook noodzakelijk. Waarom? Omdat er een enorme upside potential in zit. Helaas blijkt dat de bevlogenheid onder medewerkers in Nederland gemiddeld slechts 14% is (bron: Gallup report). Dit biedt een ongekende kans voor organisaties om het welzijn en de betrokkenheid van hun medewerkers te vergroten. Door te investeren in werkgeluk en bevlogenheid kunnen organisaties niet alleen het geluk van hun medewerkers verbeteren, maar ook allerlei positieve effecten teweegbrengen voor de organisatie als geheel.

Het belang van levensgeluk in werk
Als je echt bevlogen medewerkers wilt, is het essentieel om hun levensgeluk serieus te nemen. Werk neemt immers een groot deel van ons leven in beslag, en het streven naar geluk op het werk kan niet los worden gezien van het streven naar geluk in het algemeen. Door medewerkers te ondersteunen en te faciliteren in het bereiken van levensgeluk, kunnen organisaties een omgeving creëren waarin bevlogenheid gedijt. Dit betekent dat de focus niet alleen moet liggen op het werk zelf, maar ook op de bredere aspecten van het leven van medewerkers.

Samenwerken voor échte groei
In plaats van te concurreren moeten we samenwerken. Samenwerken is geen spel van winnen en verliezen, maar een win-winsituatie waarbij alle betrokkenen profiteren. Alleen door samen te werken kunnen we echte groei realiseren. Het gezegde "Alleen ga je sneller, maar samen kom je verder" is hier van toepassing. Samenwerking stelt ons in staat om gezamenlijke doelen te bereiken, obstakels te overwinnen en synergie te creëren. Door te bouwen aan sterke samenwerkingsverbanden kunnen we een omgeving creëren waarin iedereen kan gedijen en groeien, zowel binnen als buiten de organisatie.

Meer van dit soort inspiratie? Neem dan een kijkje op Grow!

Dit artikel is geschreven door Guy van Liemt, marketing professional en veelgevraagd spreker over geluk, welbevinden, kwaliteit van leven, waarden en zingeving.

Afbeelding
Guy van Liemt

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →