Hij is bijna een week oud en in het weekend verschijnt hij niet. Ik denk dat het journalistiek een interessante krant is, maar hoeveel advertenties trekt de nieuwe gratis De Pers nu?
Niet veel. Het eerste nummer, vorige week dinsdag telde er nog zeven (op 28 pagina's), maar dat was een nummer dat veel aandacht kreeg.
In de dagen daarna was het zoeken naar de commerciële pagina's waar de krant het wel van moet hebben. Overigens stonden er in dat eerste nummer twee advertentiepagina's van concurrenten: het Parool en NRC.
Op woensdag telde De Pers 20 pagina's, en 2,5 advertentiepagina. McGregor zien we de rest van de week nog vaker terug met een 1/1 pagina. En AH doet ook mee met een pagina. Dan nog wat piepkleine ingezonden mededelingen (im).
Op donderdag wederom 20 pagina's, en niet meer dan 2 advertentiepagina's. Een van McGregor en twee halven. Eentje voor t for telecom en eentje van BesidesPurple.nl.
Op vrijdag weer 20 pagina's, en nu 3,5 pagina betaald. Wat klein grut in de vorm van drie im'tjes en een halve pagina van wederom BesidesPurple.nl die de Pers feliciteert.
Verder een hele pagina van McGregor, een van Holland Casino en een van de Volkskrant, die zich afvraagt wat het reizende volk nu op zaterdag gaat doen als de Pers niet verschijnt.
Er zit een bon in de pagina voor een gratis Volkskrant van zaterdag. Leuk, maar daarmee lijkt PCM in de eerste week een belangrijke financierder van deze concurrent. Of dat nu de bedoeling was...
Vandaag telt de krant maar 16 pagina's en komen we niet verder dan 1,75 advertentiepagina. Een pagina van Dell op de populaire achterpagina, die in de voorgaande dagen door modemerk mcGregor werd bezet en een halve pagina van Alex.
Die kwart advertentiepagina van de 'goedkoopste pre-paid aanbieder' Lowcall.nl tel ik dan ook nog mee.
Gelezen wordt hij wel. De bakken zijn snel leeg en in de trein vindt hij gretig aftrek.
Maar waar blijft het geld?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!