Total Design en VanRossum bundelen krachten

Een opmerkelijke fusie in de bureauwereld. Designbureau Total Design en communicatie-adviesbureau VanRossum hebben besloten hun krachten te bundelen. De nieuwe combinatie gaat Total Identity heten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De jaaromzet van Total Design bedraagt ongeveer vijftien miljoen gulden. Het bureau telt bijna honderd medewerkers, verdeelt over vier vestigingen. VanRossum heeft 35 werknemers en realiseert een jaaromzet van ongeveer 5,5 miljoen gulden. Het nieuwe bedrijf wordt het grootste corporate identity bureau van Nederland.

De twee bureaus hebben elkaar vooral gevonden in een gemeenschappelijke visie op de identiteit van organisaties en de manier om die uit te dragen. Volgens Hans Brandt, directeur van Total Design zit de kracht van het nieuwe bureau in het inzicht in wat een organisatie beweegt en haar huidige en gewenste identiteit om te kunnen zetten in een sterk beeld of een concept waar alles in samen komt. De twee bureaus bleken op een lijn te zitten, maar VanRossum was, volgens Brandt, beter ontwikkeld op het gebied van communicatiestrategie. De link tussen beiden was snel gelegd.

De grootste uitdaging is de reputatie van een bedrijf zo dicht mogelijk in de buurt van de gewenste identiteit te krijgen, vindt André van Hooren, directeur VanRossum. Om dit te bewerkstelligen is een samenspel tussen corporate design, corporate communicatie en gedrag nodig, meent Van Hooren.

VanRossum wordt op 1 oktober officieel toegevoegd aan de Total Design Groep. Die groep bestaat dan uit de volgende onderdelen: Total Strategy voor identity management, VanRossum of Total Communications voor is-sues management, Total Design voor concept management en Total Campaigns voor branding/marketingcommunicatie. (14-09-2000)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie