De Persgroep Nederland gaat de advertentieverkoop van het dagblad, weekblad en het digitale portfolio van de NDC mediagroep aan nationale adverteerders doen. Daarmee eindigt de samenwerking die NDC nu heeft met ProMille Media, het advertentieloket voor een aantal uitgevers van regionale en lokale titels.
De drie regionale dagbladen van NDC mediagroep - De Leeuwarder Courant, Dagblad van het Noorden en het Friesch Dagblad - worden door deze alliantie op de advertentiemarkt gekoppeld aan de acht regionale dagbladen van ADR Nieuwsmedia. Dat geldt ook voor de ruim dertig weekbladen van NDC die worden gekoopeld aan de twehonderd weekbladen van de Persgroep en andere al aangesloten uitgevers.
Het volledige digitale portfolio van de noordelijke uitgever wordt ontsloten voor de adverteerders en bureaus van de Persgroep.
Overgangsperiode
De overgangsperiode is van 1 september tot 1 januari. Op dit moment werken beide partijen al samen op het gebied van content en distributie. De bestaande campagnes die nog lopen via ProMille Media worden gerespecteerd.
Erik Roddenhof, CEO de Persgroep Nederland: 'NDC is voor ons een logische partij om mee samen te werken. Onze portfolio’s zijn volledig complementair en de passie voor regio en regiojournalistiek is bij beiden heel groot. Samen kunnen we nationale adverteerders veel dichter en gerichter bij hun consument brengen met onze regionale en lokale merken.'
Dina Boonstra, CEO NDC mediagroep: 'Wij zetten bewust in op deze krachtenbundeling op de nationale adverteerdersmarkt. Wij geloven in de kracht van de combinatie van lokale (weekbladen) en regionale (dagbladen) media, in zowel print als online. Partijen die dezelfde filosofie aanhangen moeten elkaar opzoeken. In het kader van de schaalvergroting in het medialandschap is dit van groot belang.'
Foto: ANP.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!