Pepsi onderuit met anti- Ronaldocampagne

Pepsi heeft zijn excuses aangeboden aan Cristiano Ronaldo voor een campagne van de Zweedse afdeling van Pepsi. Die publiceerde voorafgaand aan een interland tussen Portugal en Zweden foto’s op Facebook, waarop onder andere een voodoopop van Ronald was te zien, volgeprikt met spelden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De voetbalwedstrijd werd afgelopen dinsdag gespeeld. Een belangrijke wedstrijd want de winnaar zou zich plaatsen voor het WK, volgend jaar.

Pepsi Zweden bedacht daarom een facebookcampagne om de Zweden een hart onder de riem te steken.

Op een wel heel extreme manier… Zo werd een pop van Ronaldo op het spoot gelegd, een andere pop werd geplet door een blikje Pepsi Max. En er was een voodoopop, volgeprikt met spelden.

Portugese fans konden de grap niet waarderen. Er werd een Facebook-groep geopend onder de naam 'Ik drink nooit meer Pepsi, met inmiddels .

Vandaag komt Pepsi met een excuus naar Ronaldo: 'We hebben de sport en de geest van de competitie nooit in een negatief daglicht willen stellen. Het spijt ons als mensen zich aangevallen voelen. De foto's zijn direct verwijderd. We willen iedereen die het aangaat onze excuses aanbieden.'

Gelukkig hebben we de foto's nog:

Overigens won Portugal de wedstrijd, waardoor het zich dus heeft geplaatst voor het WK volgend jaar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie