Dit blijkt uit een onderzoek van MyBuys en de e-tailing group. Cross-channel, customer-centric marketing (aka personalized marketing) in de vorm van aanbiedingen op maat vergroot de koopbereidheid, de betrokkenheid en verhoogt de verkoop.
Van de meer dan 1100 ondervraagde consumenten zegt 40 procent meer te kopen van retailers als ze een passende aanbod via e-mail ontvangen en 39 procent zegt meer te kopen van retailers die online aanbiedingen op maat doen. Deze persoonlijke aanbiedingen zijn gebaseerd op shop- en browsegedrag.
Verkoopcijfers van MyBuys database van 250 miljoen shoppers bevestigen de conclusies, customer-centric marketing zorgt voor een verhoging van 25 procent in de totale online sales en 300 procent in customer lifetime value.
Uit het rapport ‘Engage Consumers & Increase Buyer Readiness’ blijkt dat het vinden van het goede product voor de goede prijs nog steeds bepalend is. Gepersonaliseerde promotie e-mails en op maat gemaakte online advertenties kunnen hier naartoe leiden.
Consumenten worden zich er tevens steeds bewuster van dat ze op een persoonlijke manier worden benaderd op basis van hun aankoop- en browsegedrag. Ten opzichte van een half jaar geleden is 13 procnet meer zich bewust hiervan. Ook de impact van deze persoonlijke marketing op consumenten groeit, zoals valt te lezen in onderstaande tabel.
Data sharing
Consumenten begrijpen dat retailers hun persoonlijke data nodig hebben om hun aanbiedingen op maat te kunnen bieden. Meer dan vijftig procent van de consumenten wil informatie delen om zo retailers de kans te geven hun (online) winkelervaring te verbeteren.
Als consumenten toch niet van het gepersonaliseerde aanbod gebruik maken is dit omdat ze nog in de verkenningsfase zitten of omdat de techniek het laat afweten en het moeilijk is producten te vinden. Ze zoeken hun heil dan op Amazon of gaan naar zoekmachines.
De resultaten zijn gebaseerd op 1108 consumenten die minimaal vier keer online hebben gewinkeld afgelopen jaar en daarbij minimaal 250 dollar hebben uitgegeven.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!