Nieuw medium in Singapore: Tunnel TV

Singapore heeft er een nieuw medium bij: TV voor metro-passagiers. Niets bijzonders zou je denken, ware het niet dat de TV-schermen in kwestie niet in de treinstellen zijn gemonteerd, maar op de tunnelwand waar de trein langs raast.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hoe zit dat? Heel vernuftig. SMRT, de metro-exploitant, heeft op een tunnelwand een reeks van in totaal 360 LCD-schermen geinstalleerd. Wanneer de trein er langs rijdt, vertonen die schermen een TV-spot die precies is gesynchroniseerd met de snelheid van de rijdende trein, 45 km/h. Door die synchronisatie lijkt het voor de passagiers in de trein alsof ze uit het raam naar een stilstaand scherm kijken.

De 360 schermen zijn 73cm hoog en zitten op korte afstand van de treinramen, wat een duidelijk zichtbaar en bijna raamvullend beeld oplevert. De hele schermenreeks is 72 meter lang.

SMRT verwacht dat het nieuwe medium niet alleen een extra exploitatiebron oplevert, maar ook bijdraagt aan de aantrekkingskracht van de metro.

Eerste klanten voor het nieuwe medium zijn StanChart (een locale bank), de Singaporese Marine (wervingsadvertenties) en M&Ms.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie