Social media monitoringbureau Coosto onderzocht het voor Marketingonline. De Apple Watch is een populair onderwerp: er waren, een dag na de presentatie op dinsdagavond, al 8.222 berichten hierover verschenen op social media, blogs, nieuwssites en fora.
De huidige opinie van Nederland over de Apple Watch is overwegend positief (16 procent positief t.o.v. 7 procent negatief).
Men is positief vanwege de geschiktheid voor linkshandigen, dat men kan scrollen zonder het scherm aan te raken, gezondheid kan verbeteren met stappentellen en hartslagmeter en men is blij dat het niet een kopie is van de mobiele interface van Apple.
Nauwelijks koopbereidheid
Toch wordt er nog nauwelijks koopbereidheid geuit: Coosto telt nog maar 21 mensen die zeggen dat ze de iWatch daadwerkelijk willen aanschaffen.
Mensen die zich negatief uiten, spreken veelal over hoe overbodig de smartwatch is, dat ze de meerwaarde er niet van inzien, of zelfs dat ze liever een gewoon horloge dragen. Bovendien zijn sommige mensen teleurgesteld dat de smartwatch van Apple zich niet onderscheidt van de concurrenten.
Methodiek
Deze resultaten komen uit een analyse met social media monitoring tool Coosto, naar berichten waarin het woord Apple in combinatie met watch of smartwatch voorkomt, of het woord iwatch, en gepubliceerd zijn sinds 19:00u dinsdagavond tot en met 11:30u woensdagochtend.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!