Hoe deden ze dat vroeger toch? Men had nog geen koelkast of vriezer, maar wilde in de zomer natuurlijk wel koud bier drinken. Als we de nieuwe commercial van Grolsch mogen geloven, hadden de ijsmeesters daar zo hun eigen methoden voor. De merkcampagne ‘Grolsch. 400 jaar karakter’ wordt ermee afgetrapt. De commercial is in samenwerking met reclamebureau Alfred ontwikkeld en vanaf morgen op tv te zien.
De slogan ‘Grolsch. 400 jaar karakter’ vormt de basis voor de activiteiten van het biermerk het komende jaar. Naast de nieuwe commercial is de bierbrouwer duidelijk aanwezig op festivals en zal online, in bladen, op de winkelvloer en binnen het horecakanaal de nadruk liggen op vakmanschap en karakter.
Als kick-off van de campagne hebben vier kunstenaars enkele karakteristieke Grolsch-verhalen op verschillende manieren uitgebeeld. Zo schreef auteur Joost Zwagerman een gedicht over het ‘Hophuwelijk’ tussen Peter Cuyper, één van de oorspronkelijke bierbrouwers uit Groenlo, en brouwersdochter Jenneken Neerfeldt.
DJ Mark Sixma ving de geluiden van de Grolsche Bierbrouwerij in een trancenummer, waarmee hij het verhaal van de Zes neven De Groen tot leven wekt.
Modeontwerper Jacob Kok ontwierp een jurk als symbool voor de zeven kilometer lange waterleiding. Deze werd in 2004 aangelegd om te garanderen dat het bier zijn smaak zou behouden, ondanks de verhuizing naar de nieuwe fabriek zeven kilometer verderop.
Het laatste kunstwerk is een 2 meter hoge ijssculptuur in de vorm van een Grolsch beugelfles van de hand van ijskunstenaar Peter Meurders, een eerbetoon aan de IJsmeesters van Groenlo en de iconische beugelfles.
De kunstwerken werden donderdag onthuld in Het Sieraad in Amsterdam.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!