Meer online interesse in airco's door warme weer

De Nederlandse consument zoekt met dit warme weer zijn verkoeling online, door te zoeken naar airco's en andere verkoelende producten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Product- en prijsvergelijksite zag het aantal bezoekers op zoek naar productinformatie over airco's en ventilatoren de afgelopen dagen explosief toenemen.

De groep airco's op de Kieskeurig-site stond de afgelopen dagen op nummer twee wat betreft het aantal pageviews. In één week registreerde de site ruim 50.000 bezoeken aan de airco-pagina. Vergeleken met een gemiddelde week in de koudere maand mei betekende dit een stijging van 25 plaatsen. Toen stonden de airco's nog op nummer 27.

Janet Sellis, directeur van Kieskeurig.nl: "Zodra de temperatuur tot boven de 20 graden stijgt, zien wij ineens heel veel zoekopdrachten naar bijvoorbeeld ventilatoren. De laatste jaren zijn airco's enorm in opkomst."

Hitte even leuk, maar daarna snel weer internetten

De hitte heeft ook invloed op het gebruik van internet. Er was op Kieskeurig.nl een forse daling te zien in het aantal bezoekers op dagen met hoge temperaturen, maar alleen tij-dens de eerste dagen. Het aantal bezoekers nam in de tweede mooie week alweer toe. Die toename komt volgens Sellis doordat het publiek ook weer snel went aan de mooie zomerdagen.

Janet Sellis: 'Op mooie dagen ligt het bezoekersaantal in eerste instantie 30 procent tot 40 procent lager dan normaal. Maar net als van regen hebben Nederlanders ook van hitte weer snel genoeg. Het internetgebruik neemt toe tot het niveau van voor de weersomslag naarmate het langer warm blijft.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie