McDonalds: transparantie en Augmented Reality

McDonalds wordt transparanter over de herkomst van hun producten. Een interactieve Augmented Reality app behoort tot deze strategie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De “What We’re Made Of” campagne van McDonalds is er op gericht transparantie te bieden aan consumenten over de herkomst van hun producten. Als onderdeel van de campagne heeft McDonald’s Australia een Augmented Reality app gelanceerd die op een speelse manier inzicht geeft: de TrackMyMacca iPhone app. Deze app voegt augmented reality toe aan de verpakkingen van onder andere burgers.

Real time information

De app is gebaseerd op real time information als GPS, beeldherkenning, datum en tijd. Door deze gegevens te combineren kan de gebruiker precies achterhalen waar zijn product vandaan komt.
Nadat de QR code op de verpakking van je burger is gescand verschijnt een fancy tekst als “What’s your beef? It’s 100% Aussie, that’s what. It was made into a paddy in Sydney, then snap-frozen like a pea to keep it’s flavour all the way to you in cloudy Broadway”. Bekijk onderstaand filmpje om de complete mogelijkheden van de app te zien.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie