Volgens recent onderzoek van wervingsbureau Hudson UK heeft maar liefst 44 procent van de werknemers in sales, advertising, marketing en PR-banen, kans op een burnout.
Werknemers zeggen door het vele overwerk gedesillusioneerd te zijn, daarnaast is men minder gemotiveerd, oververmoeid (lichamelijk en fysiek), wat weer leidt tot een verminderde productiviteit, absentie en een voortijdige carriëreswitch.
Richard Baker, chef sales en marketing voor Hudson UK: 'Teveel uren werken en constant bereikbaar moeten zijn, is 1 ding. Deze trend gaat echter veel verder en dieper.'
Uit interviews met HR-medewerkers komt naar voren dat 1 op de 7 bedrijven ooit leidinggevenden heeft verloren aan een burnout. Overigens heeft 65 procent van de bedrijven geen formeel stappenplan om burnout-slachtoffers weer op weg te helpen. En meer dan de helft van alle werknemers antwoordde dat de situatie op kantoor de afgelopen vijf jaar is verslechterd.
Het onderzoek, interviews met 107 werknemers en HR-medewerkers in marketing, advertising, sales en PR, werd in mei gehouden door The Survey Shop.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!